Fruity

 

 

 

Deze les is vertaald in het Italiaans door Graziella.

Grazie Graziella per le traduzioni grande.

 


*

Deze les is geschreven in PSP 9.

In de Webbrowser Internet Explorer worden alle screens weergegeven.
Gebruik je een andere Webbrowser kan het zijn dat enkele screens zwart zijn,
daarom worden de instellingen er ook bij geschreven.

*

 

Materiaal     Hier als rar.
                   Hier als zip.

 

De tubes zij van mijzelf en uit ruilgroepen verkregen.

De overige afbeeldingen en maskers zijn van het internet
en uit ruilgroepen verkregen.

En een masker van Aditascreations.

 

 

*

Filters

Filters Unlimited     Hier.

VM Toolbox***     Hier.

VM Instant Art***     Hier.

Mura’s Meister      Hier.

FM Tile Tools     Hier.

Graphics Plus     Hier.

 

*

Installeer de filters.

Plaats de selecties in je map selecties.

Plaats het materiaal in een map naar keuze.

Als je alles hebt gaan we beginnen met deze les.

Gebruik je anderen kleuren en of tubes, speel dan met Laagdekking,
mengmodus en slagschaduw, kijk wat je mooi vindt.

*

Open al je materiaal in PSP.

*

Open een nieuwe afbeelding 825 x 550 transparant.

Selecties – alles selecteren.

Open Drevers_Fruity_achtergrond.

Kopiλren en plakken in de selectie.

Selecties – niets selecteren.

Effecten – insteekfilters – VM Toolbox – MirrororriM.
134, 0, 255, 0.

 

Effecten – randeffecten – accentueren.

 

*

Lagen – nieuwe rasterlaag.

Vul de laag met wit.

Lagen – nieuwe maskerlaag – uit afbeelding – 101115074404397207119496.
Luminantie van bron en Maskergegevens omkeren aangevinkt.

 

Lagen – samenvoegen – groep samenvoegen.

Effecten – randeffecten – accentueren.

Effecten – 3D effecten – slagschaduw, 2, 4, 100, 12, kleur #000000.

Herhaal de slagschaduw, -2, -4, 100, 12, kleur #000000.

Effecten – insteekfilters – VM Instant Art – Tripolis.
128, 76, 52, 136, 127.

 

Zet de laagdekking van deze laag op 80.

Effecten – 3D effecten – slagschaduw, 2, 4, 100, 12, kleur #000000.

Herhaal de slagschaduw, -2, -4, 100, 12, kleur #000000.

*

Lagen – nieuwe rasterlaag.

Vul de laag met #ffffff (wit).

Lagen – nieuwe maskerlaag – uit afbeelding - aditascreations_mask_46.
Luminantie van bron aangevinkt, GEEN vinkje bij Maskergegevens omkeren.

 

Lagen – samenvoegen – groep samenvoegen.

Klik met je toverstokje in het wit van het laatste masker.

Lagen – nieuwe rasterlaag.

Zet je voorgrondkleur op #5fd104 en je achtergrondkleur op #ff5a3f.

Maak van je voorgrondkleur een verloop.
Radiaal, Hoek 45, Herhalingen 1, vinkje bij omkeren (het kan zijn dat bij jou geen
vinkje moet staan, rood is lins-onder).
Middelpunt: Horizontaal 64, Verticaal 48.

 

Selecties – niets selecteren.

Effecten – 3D effecten – slagschaduw, -2, -4, 100, 12, kleur #000000.

Effecten – geometrische effecten – cirkel – omloop.

 

Lagen – samenvoegen – zichtbare lagen samenvoegen.

*

Venster – dupliceren.

Zet deze even opzij, we hebben het straks weer nodig.

*

Lagen – nieuwe rasterlaag.

Zet je voorgrondkleur weer op #ffffff en je achtergrondkleur op #5fd104.

Activeer je gereedschap basisvormen –floortileplat (forme_carre_rectangle).

Trek de basisvorm van linksboven naar rechtsonder maar blijf
overal 50 pixels van de rand af.

 

Effecten – reflectie effecten – weerspiegeling.
Dekking 43, Intensiteit 100, Horizontale en Verticale verschuiving 0,
GEEN vinkje bij Elliptisch.

 

Effecten – insteekfilters – Mura’s Filter Meister – Perspective Tiling.
80, -40, 0, 30, -11, 0, 100, 255.

 

Effecten – 3D effecten – slagschaduw, 2, 4, 100, 12, kleur #000000.

Herhaal de slagschaduw, -2, -4, 100, 12, kleur #000000.

Effecten – insteekfilters – FM Tile Tools – Blend Emboss – standaard.

Nogmaals, Effecten – insteekfilters – FM Tile Tools – Blend Emboss – standaard.

*

Selecties – selectie laden vanaf schijf - Drevers_Fruity_Sel_1.

Klik 1 keer op de delete toets van je toetsenbord.

Selecties – niets selecteren.

*

Lagen – nieuwe rasterlaag.

Selecties – selectie laden vanaf schijf - Drevers_Fruity_Sel_2.

Vul de selectie met kleur #9a4639.

Selecties – niets selecteren.

Effecten – vervormingseffecten – golf.
Horizontale verplaatsing: Amplitude 2, Golflengte 6.
Verticale verplaatsing: Amplitude 3, Golflengte 29.
Transparant.

 

Effecten – 3D effecten – slagschaduw, 2, 4, 100, 12, kleur #000000.

Lagen – dupliceren.

Afbeelding – omdraaien.

Afbeelding – spiegelen.

Afbeelding – formaat wijzigen – Bicubisch 70 procent.
GEEN vinkje bij Formaat van alle lagen wijzigen.

Aanpassen – scherpte – verscherpen.

Schuif de afbeelding op haar plaats, zie voorbeeld, of doe dit na
de volgende stap.

*

Lagen – nieuwe rasterlaag.

Vul de laag met #000000.

Lagen – nieuwe  maskerlaag – uit afbeelding - dripsmask_made by HN.
Luminantie van bron en Maskergegevens omkeren aangevinkt.

 

Lagen – samenvoegen – groep samenvoegen.

Afbeelding – formaat wijzigen – Bicubisch 70 procent.
GEEN vinkje bij Formaat van alle lagen wijzigen.

Schuif de afbeelding naar boven, zie voorbeeld.

*

Open Drevers_Fruity_women.

Kopiλren en plakken als nieuwe laag.

Schuif de laag over het zwarte rechthoek, zie voorbeeld.

Lagen – samenvoegen – omlaag samenvoegen.

Effecten – 3D effecten – slagschaduw, 2, 4, 100, 12, kleur #000000.

*

Lagen samenvoegen – alle lagen samenvoegen.

Afbeelding – randen toevoegen, 1 Pixel #5fd104.

Lagen – laag maken van achtergrondlaag.

Afbeelding – formaat wijzigen – Bicubisch 90 procent.
GEEN vinkje bij Formaat van alle lagen wijzigen.

Lagen – nieuwe rasterlaag.

Selecties – alles selecteren.

Neem je opzij gezette afbeelding van eerder in de les.

Kopiλren en plakken in de selectie.

Selecties – niet selecteren.

Afbeelding – omdraaien.

*

Maak de bovenste laag actief.

Effecten – 3D effecten – slagschaduw, 2, 4, 100, 30, kleur #000000.

Herhaal de slagschaduw, -2, -4, 100, 30, kleur #000000.

*

Open Drevers_Fruity_women2.

Kopiλren en plakken als nieuwe laag.

Afbeelding – formaat wijzigen – Bicubisch 80 procent.
GEEN vinkje bij Formaat van alle lagen wijzigen.

Schuif de afbeelding op haar plaats , zie voorbeeld.

Lagen – dupliceren.

Zet de laagdekking van deze laag op 50 en de mengmodus op Overlay.

Sluit de onderste 2 lagen in je lagenpallet.

Lagen - samenvoegen – zichtbare lagen samenvoegen.

Lagen – dupliceren.

Lagen samenvoegen – omlaag samenvoegen.

Open de gesloten lagen weer.

Gum de scherpe rand van de vrouwentube weg.

*

De bovenste laag is actief.

Open kTs_35Xj_23 copie.

Kopiλren en plakken als nieuwe laag.

Afbeelding – formaat wijzigen – Bicubisch 30 procent.

Schuif de afbeelding op haar plaats, zie voorbeeld.

Effecten – 3D effecten – slagschaduw, 2, 4, 100, 12, kleur #000000.

Herhaal de slagschaduw, -2 ,-4 , 100, 12, kleur #000000.

Lagen – samenvoegen – alle lagen samenvoegen.

Afbeelding – randen toevoegen

1 Pixel #5fd104

2 Pixels #9a4639

1 Pixel #5fd104

10 Pixels #9a4639

1 Pixel #5fd104

Klik met je toverstafje in de bruine rand van 10 Pixels.

Effecten – insteekfilters – Graphics Plus – Cross Shadow – standaard.

Selecties – niets selecteren.

Afbeelding – formaat wijzigen – Bicubisch, breedte op 825 Pixels.
WEL een vinkje bij Formaat van alle lagen wijzigen.

*

Plaats je naam of watermerk.

Aanpassen – scherpte – verscherpen.

*

Bestand exporteren – jpeg-optimalisatie – compressiewaarde 15

sla het werkje op.

En we zijn klaar !!

*

Ik hoop dat je het een leuk lesje vond.

Reacties kun je altijd in mijn gastenboek schrijven

of stuur me een PM

*

Wanneer je deze les namaakt, zou ik het leuk vinden

dat je het resultaat of een reactie in mijn gastenboek zet, of het resultaat

aan mij mailt.

andreevers@home.nl