Painted Black

 

 

 

Deze les is geschreven in PSP 9.

In de Webbrowser Internet Explorer worden alle screens weergegeven.
Gebruik je een andere Webbrowser kan het zijn dat enkele screens zwart zijn,
daarom worden de instellingen er ook bij geschreven.

*

 

Materiaal     Hier als rar.
                   Hier als zip.

 

De vrouwen en man tubes zijn zelf gemaakt.

 

De decoratietube is van Thafs en verkregen uit een ruilgroep.

 

De overige afbeeldingen komen  van het internet.

 

De maskers zijn van mijzelf en van CameronTags,
klik op de banner om naar haar website te gaan.

 

 

*

Filters

Filters Unlimited 2.0     Hier.

Simple      Hier.
Importeer dit filter in Filters Unlimited 2.0.

*

Installeer de filters.

Plaats de selecties in je selectiemap.

Plaats het materiaal in een map naar keuze.

Als je alles hebt gaan we beginnen met deze les.

*

Open al je materiaal in PSP.

Zet je voorgrondkleur op #2a0f01 en de achtergrondkleur op #ffffff.

Open een nieuwe afbeelding 825 x 600 transparant.

Selecties – alles selecteren.

Open Drevers_painted_black_achtergrond.

Kopiλren en plakken in je selectie.

Selecties – niets selecteren.

Lagen – dupliceren.

Effecten – insteekfilters – Filters Unlimited 2.0 – Simple – Pizza Sliced Mirror.

 

Lagen – dupliceren.

Afbeelding – spiegelen.

Zet de laagdekking van deze laag op 50.

Lagen – samenvoegen – omlaag samenvoegen.

Effecten – randeffecten – sterker accentueren.

Zet de mengmodus op Tegenhouden.

Lagen – nieuwe rasterlaag.

Vul de laag met je achtergrondkleur #ffffff.

Lagen – nieuwe maskerlaag – uit afbeelding – maskcameron75.
Luminantie van bron aangevinkt, GEEN vinkje bij Maskergegevens omkeren.

 

Effecten – randeffecten – accentueren.

Lagen – samenvoegen – groep samenvoegen.

Effecten – afbeeldingseffecten – verschuiving – Horizontaal 0,
Verticaal (min) -490, Aangepast en Transparant aangevinkt.

 

Zet de laagdekking op 50 en de mengmodus op Verschil.

*

Selecties – selectie laden vanaf schijf – Drevers_Painted_Black_Sel_1.
Luminantie van bron en Selectie vervangen aangevinkt.

 

Lagen – nieuwe rasterlaag.

Vul deze laag met je achtergrondkleur #ffffff.

Lagen – nieuwe maskerlaag uit afbeelding – maskcameron149.
Luminantie van bron en Maskergegevens omkeren aangevinkt.

 

Effecten – randeffecten – sterker accentueren.

Lagen – samenvoegen – groep samenvoegen.

Selecties – niets selecteren.

Zet de laagdekking op 50 en de mengmodus op Verschil.

Effecten – vervormingseffecten – lensvervorming.
Horizontaal 400, Verticaal -10, Bolvormige vertekening, Gezichtveld 110, Herhalen.

 

Effecten – afbeeldingseffecten – verschuiving – Horizontaal 226,
Verticaal 0, Aangepast en Transparant aangevinkt.

Lagen – dupliceren.

Afbeelding – spiegelen.

Sluit de onderste 2 lagen in je lagenpallet.

Je bovenste laag is actief.

Lagen – samenvoegen – zichtbare lagen samenvoegen.

Open de onderste 2 lagen weer.

*

Je bovenste laag is actief.

Selecties – alles selecteren.

Selecties – zwevend.

Selecties – niet zwevend.

Lagen – nieuwe rasterlaag.

Open ecran_art_spirale.

Kopiλren en plakken in de selectie.

Selecties – niets selecteren.

Effecten – randeffecten – accentueren.

Effecten – 3D effecten – slagschaduw, 2, 4, 70, 12, kleur #000000.

Herhaal de slagschaduw, -2, -4, 70, 12, kleur #000000.

*

Selecties – selectie laden vanaf schijf – Drevers_Painted_Black_Sel_2.
Luminantie van bron en Selectie vervangen aangevinkt.

 

Lagen – nieuwe rasterlaag.

Vul de selectie met je achtergrondkleur #ffffff.

Lagen – nieuwe maskerlaag uit afbeelding – Drevers_mask_15.
Luminantie van bron aangevinkt, GEEN vinkje bij Maskergegevens omkeren.

 

Effecten – randeffecten – sterker accentueren.

Selecties – niets selecteren.

Lagen – samenvoegen – groep samenvoegen.

Effecten – 3D effecten – slagschaduw, 2, 4, 70, 12, kleur #000000.

Herhaal de slagschaduw, -2, -4, 70, 12, kleur #000000.

Zet de mengmodus op Overlay.

*

Selecties – selectie laden vanaf schijf - Drevers_Painted_Black_Sel_3.

Lagen – nieuwe rasterlaag.

Open Drevers_Painted_Black_woman_1.

Kopiλren en plakken in de selectie.

Aanpassen – scherpte – verscherpen.

Zet de mengmodus op Overlay.

Selecties – wijzigen – selectierand selecteren.
Beide zijden en Anti-alias aangevinkt, Randbreedte 2.

 

Lagen – nieuwe rasterlaag.

Open fractale_129.

Kopiλren en plakken in de selectie.

Selecties – niets selecteren.

Zet de mengmodus op Verschil.

*

Open Drevers_Painted_Black_woman_2.

Kopiλren en plakken als nieuwe laag.

Schuif de afbeelding naar rechts, zie voorbeeld.

Aanpassen – scherpte – verscherpen.

Lagen – samenvoegen – alle lagen samenvoegen.

*

Afbeelding – randen toevoegen

Symmetrisch 1 Pixel  #ffffff

NIET Symmetrisch #2a0f01, links 30, boven 30, rechts 30, onder 60.

 

*

Open Drevers_Painted_Black_men.

Kopiλren en plakken als nieuwe laag.

Schuif de afbeelding naar links.

Aanpassen – scherpte – verscherpen.

Effecten – 3D effecten – slagschaduw, 0, 0, 100, 30, kleur #000000.

*

Open tubed_by_thafs_144.

Kopiλren en plakken als nieuwe laag.

Afbeelding – formaat wijzigen – Bicubisch 80 procent.
GEEN vinkje bij Formaat van alle lagen wijzigen.

Schuif de afbeelding op haar plaats, zie voorbeeld.

Aanpassen – scherpte – nog scherper.

Effecten – 3D effecten – slagschaduw, 0, 0, 100, 30, kleur #000000.

Herhaal de slagschaduw nogmaals met dezelfde instellingen.

Lagen – samenvoegen – alle lagen samenvoegen.

Afbeelding – randen toevoegen.

Symmetrisch 1 Pixel #ffffff

NIET Symmetrisch – links 30, boven 60, rechts 30, onder 30, kleur 2a0f01.

Symmetrisch 1 Pixel #ffffff.

*

Afbeelding – formaat wijzigen, Bicubisch – breedte op 825 Pixels.

Plaats je naam of watermerk.

*

Bestand exporteren – jpeg-optimalisatie – compressiewaarde 15

sla het werkje op.

En we zijn klaar !!

*

Ik hoop dat je het een leuk lesje vond.

Reacties kun je altijd in mijn gastenboek schrijven

of stuur me een PM.

*

Wanneer je deze les namaakt, zou ik het leuk vinden

dat je het resultaat of een reactie in mijn gastenboek zet, of het resultaat

aan mij mailt.

andreevers@home.nl